Wzory
podań i wniosków
Zasady składania wniosków
- Wnioski w sprawach studenckich przyjmowane są na formularzach uczelnianych.
- Wniosek należy wypełnić i złożyć u opiekuna grupy z ramienia Dziekanatu. Wniosek powinien być opatrzony własnoręcznym czytelnym podpisem.
A. Wnioski w sprawach kończących się decyzją administracyjną:
Pouczenie:
- oświadczenie o rezygnacji należy złożyć na piśmie, pod rygorem nieważności;
(dostarczyć do Dziekanatu w oryginale z własnoręcznym podpisem)
- złożenie oświadczenia o rezygnacji ze studiów rozpoczyna procedurę skreślenia z listy studentów;
- skreślenie z listy studentów następuje w drodze decyzji administracyjnej;
- decyzja jest ostateczna przed upływem terminu do wniesienia odwołania, jeżeli jest zgodna z żądaniem strony, a organ z tego powodu odstąpił od jej uzasadnienia zatem datą skreślenia z listy studentów jest data doręczenia decyzji administracyjnej o skreśleniu z listy studentów z powodu rezygnacji ze studiów;
- z dniem doręczenia decyzji administracyjnej o skreśleniu z listy studentów z powodu rezygnacji traci Pan(i) status studenta;
- opłaty naliczane są do dnia, w którym do Uczelni wpłynęła pisemna rezygnacja ze studiów
(art. 108 ust. 1 pkt 2 i ust 3 pswin, art. 127 kpa, § 39 ust. 1 pkt 2 oraz § 40 ust. 3 Regulaminu Studiów w Europejskiej Wyższej Szkole Prawa i Administracji)
Pouczenie:
-
Oświadczenie o zrzeczeniu się prawa do odwołania:
- Przed upływem terminu do wniesienia odwołania strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania wobec organu administracji publicznej, który wydał decyzję.
- z dniem doręczenia Uczelni decyzja staje się ostateczna i prawomocna;
- oświadczenie, które zostało złożone jest niewzruszalne i nie można go cofnąć.
Podstawa prawna: art. 127a kpa
B. Wnioski w sprawach kończących się decyzją w indywidualnych sprawach studenckich
1. Wniosek w sprawie wznowienia studiów >>
2. Wniosek w sprawie skierowania studenta na powtarzanie przedmiotów >>
3. Wniosek w sprawie uznania ocen z innej Uczelni / poprzedniej grupy >>
4. Wniosek w sprawie powtarzania semestru (inny niż ostatni semestr) >>
5. Wniosek w sprawie powtarzania semestru (ostatni semestr) >>
6. Wniosek w sprawie powtarzania semestru (student ostatniego semestru z niezaliczonym seminarium dyplomowym) >>
7. Wniosek w sprawie udzielenia urlopu dziekańskiego >>
8. Wniosek w sprawie udzielenia urlopu specjalnego (służba wojskowa) >>
9. Wniosek w sprawie wyrażenia zgody na przeprowadzenie egzaminu komisyjnego >>
10. Wniosek w sprawie przyznania Indywidualnej Organizacji Studiów (IOS) >>
11. Oświadczenie w sprawie Indywidualnego Toku studiów (ITS) >>
12. Wniosek w sprawie zgody na odbycie praktyk studenckich >>
13. Wniosek w sprawie zaliczenia praktyk studenckich (zwykłe) >>
14. Wniosek w sprawie zaliczenia praktyk studenckich (zatrudnienie lub doświadczenie zawodowe na stanowiskach związanych z kierunkiem studiów) >>
15. Wniosek (sprawy różne) >>
C. Odwołania od decyzji (kierowane do Rektora Uczelni)
Pouczenie:
- Od decyzji administracyjnych przysługuje wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy do Rektora EWSPA w terminie 14 dni od dnia jej doręczenia albo wniesienia skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie.
- W trakcie biegu terminu do złożenia wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy strona może zrzec się prawa do złożenia tego wniosku wobec Rektora EWSPA. Z dniem doręczenia Rektorowi EWSPA oświadczenia o zrzeczeniu się prawa do złożenia wniosku decyzja staje się ostateczna i prawomocna.
- Skargę wnosi się za pośrednictwem Rektora EWSPA do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie w terminie 30 dni od doręczenia niniejszej decyzji. Opłata od skargi wynosi 200 zł i jest uiszczana na rachunek bankowy wskazany na stronie internetowej Sądu. Stronie wnoszącej skargę przysługuje prawo ubiegania się o prawo pomocy. Prawo pomocy obejmuje zwolnienie od kosztów sądowych oraz ustanowienie adwokata lub radcy prawnego. Prawo pomocy może być przyznane w zakresie całkowitym lub częściowym.
Pouczenie:
- Od rozstrzygnięć Dziekana dotyczących indywidualnych spraw studenckich nie będących decyzjami administracyjnymi przysługuje odwołanie do Rektora Uczelni w terminie 14 dni od daty wydania decyzji i powiadomienia studenta o jej treści w sposób zwyczajowo przyjęty. Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Dziekana. Odwołanie wniesione po terminie nie podlega rozpoznaniu.
D. Inne
- Wniosek o wydanie zaświadczenia
- Wniosek o wydanie duplikatu dyplomu/duplikatu suplementu do dyplomu
- Wniosek o wydanie odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym/odpisu suplementu do dyplomu w języku angielskim>>
- Wniosek o wydanie dodatkowych odpisów dyplomu ukończenia studiów/dodatkowych odpisów suplementu do dyplomu >>
- Wniosek o zmianę danych osobowych w aktach studenta >>
- Wniosek o wydanie duplikatu elektronicznej legitymacji studenckiej >>
- Wniosek o wydanie odpisu recenzji pracy dyplomowej >>
- Wniosek o wgląd do recenzji pracy dyplomowej >>
- Oświadczenie o rezygnacji z Indywidualnej Opieki Merytorycznej
- Wniosek o przeniesienie z innej uczelni
- Wniosek o zgodę na wpis na wyższy semestr